Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Wsparcie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo”

Projekt Gminy Żukowo realizowany w Partnerstwie z Konsorcjum: Nowa perspektywa Anna Steffke i Kaszubskie Towarzystwo Sportowo-Kulturalne. Konsorcjum zostało wyłonione w drodze naboru konkursowego a partnerska realizacja projektu odbywać się będzie zgodnie z założeniami podpisanej umowy o partnerstwie. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.8. Edukacja ogólna
i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).

 

Całkowita wartość projektu: 1 278 407,16 PLN

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 1 150 566,44 PLN (90%)

Wkład własny w projekcie: 127 840,72 PLN (10%)

Planowany okres realizacji projektu: 2024-09-02 – 2026-06-30.

Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 21.08.2024r.

 

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji szkolnej poprzez wyrównanie deficytów
w rozwoju kompetencji kluczowych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów.

Projekt skierowany jest do grupy 560 uczniów (284dz/276chł) objętych edukacją szkolną
w 6-ciu Szkołach Podstawowych w Gminie Żukowo oraz 31 nauczycieli/nauczycielek zatrudnionych w danych szkołach.

 

Działania projektowe realizowane będą w:

  • Szkole Podstawowej Jana Pawła II w Leźnie,
  • Szkole Podstawowej Jana Pawła II w Przyjaźni,
  • Szkole Podstawowej ks. Dr. Stanisława Sychowskiego w Skrzeszewie,
  • Szkole Podstawowej J. Trepczyka w Miszewie,
  • Szkole Podstawowej nr 1 im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie,
  • Szkole Podstawowej Więźniów Obozu Stutthof w Niestępowie.

 

 

Zadania przewidziane do realizacji w projekcie:

Zadanie 1. Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenia pracowni przedmiotowej w SP nr 1:

  • Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenie nowoczesnej, dostępnej, funkcjonalnej i bezpiecznej pracowni biologicznej, która będzie wspierać efektywną naukę i rozwój umiejętności praktycznych uczniów;

 

Zadanie 2. Zakup wyposażenia do pracowni przedmiotowych:

  • Zakup mebli, wyposażenia i pomocy dydaktycznych do pracowni biologicznej w SP nr 1;
  • Zakup mebli i wyposażenia pracowni komputerowej w SP Leźno;
  • Zakup narzędzi dydaktycznych do pracowni biologicznej w SP Przyjaźń.

 

Zadanie 3. Zakup wyposażenia na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe:

  • Zakup wyposażenia do zajęć wspierających rozwój kompetencji matematyczno-cyfrowych w sześciu SP;
  • Zakup wyposażenia na zajęcia wspierające rozwój kompetencji biologicznych oraz rozwijające kompetencje przyrodnicze do sześciu SP;
  • Zakup wyposażenia na zajęcia rozwijające kompetencje społeczne do sześciu SP.

 

Zadanie 4. Szkolenie dla nauczycieli – Edukacja matematyczno-cyfrowa dla klas 1-3 według modelu STEM.

Celem szkolenia będzie implementacja programu umożliwiająca rozwijanie umiejętności matematycznych i cyfrowych w sposób angażujący i praktyczny.  Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

 

Zadanie 5. Szkolenie dla nauczycieli – Edukacja matematyczno-cyfrowa dla klas 4-7 według modelu STEM.

Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę, umiejętności i narzędzia potrzebne do skutecznego nauczania przedmiotów ścisłych, technicznych i matematycznych, zgodnie
z nowoczesnymi standardami edukacyjnymi. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

 

Zadanie 6. Szkolenie dla nauczycieli-Rozwijanie predyspozycji przyrodniczych uczniów klas 1-3 poprzez wykorzystanie metod eksperymentu i projektu.

Celem szkolenia jest wprowadzenie nauczycieli w metodykę prowadzenia zajęć przyrodniczych w sposób angażujący i praktyczny, aby wzbudzić w uczniach ciekawość świata i rozwinąć umiejętności badawcze. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

 

Zadanie 7. Szkolenie dla nauczycieli-Rozwijanie predyspozycji przyrodniczych uczniów klas 4-7 poprzez wykorzystanie metod eksperymentu i projektu.

Celem szkolenia jest efektywne wykorzystanie metod, tworzenie i realizowanie projektów przyrodniczych, które rozwijają umiejętności badawcze i krytyczne myślenie uczniów. Szkolenie umożliwi nauczycielom naukę wykorzystania interaktywnych narzędzi oraz nowoczesnych technologii edukacyjnych w procesie nauczania. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

 

Zadanie 8. Szkolenie dla nauczycieli – Wsparcie uczniów z trudnościami w określeniu swojej ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz w zakresie rozwijania kompetencji społecznych.

Szkolenie rozwinie kompetencje pedagogiczne nauczycieli dzięki czemu będą mogli lepiej wesprzeć uczniów w procesie określania ścieżek edukacyjno-zawodowych, jednocześnie rozwijając ich kompetencje społeczne. Szkolenie zostanie zorganizowane dla jednej grupy nauczycieli w wymiarze 32 godzin. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia szkoleń.

 

Zadanie 9. Zajęcia dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w rozwoju kompetencji matematyczno – cyfrowych.

Celem zajęć jest zniwelowanie różnic w poziomie edukacji pomiędzy uczniami oraz wsparcie uczniów z trudnościami poprzez indywidualizację nauczania oraz wykorzystanie interaktywnych metod dydaktycznych. Planuje się realizację zajęć dla 16 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

 

Zadanie 10. Zajęcia dla uczniów klas 4-7 z trudnościami w rozwoju kompetencji matematyczno – cyfrowych.

Celem zajęć jest zniwelowanie różnic w poziomie edukacji pomiędzy uczniami oraz wsparcie uczniów z trudnościami poprzez indywidualizację nauczania oraz wykorzystanie interaktywnych metod dydaktycznych. Planuje się realizację zajęć dla 16 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

 

Zadanie 11. Zajęcia dla uczniów klas 1-3 rozwijające zainteresowania i predyspozycje do nauk przyrodniczych.

Celem zajęć będzie podniesienie kompetencji przyrodniczych uczniów poprzez skoncentrowanie się na konkretnych zagadnieniach przyrodniczych i rozwijanie ich
w bardziej zaawansowany sposób. Zaplanowane wsparcie pozwoli uzyskać uczniom dostęp do rozwiniętego i rozbudowanego materiału edukacyjnego, który będzie wykraczał poza standardowy program nauczania realizowany w szkole i będzie dostosowany do ich indywidualnych potrzeb. Planuje się realizację zajęć dla 8 grup (max. 10 osób w grupie)
w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

 

 

 

Zadanie 12. Zajęcia biologiczno-przyrodnicze dla uczniów klas 4-7.

Celem zajęć jest zniwelowanie różnic w poziomie edukacyjnym między uczniami poprzez podniesienie kompetencji biologiczno-przyrodniczych uczniów, wspieranie uczniów
w pokonaniu trudności przy jednoczesnym rozwijaniu posiadanych przez nich umiejętności. Planuje się realizację zajęć dla 12 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 30 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

 

Zadanie 13. Zajęcia wspierające dla uczniów z trudnościami w określaniu swoich celów edukacyjno-zawodowych oraz rozwoju kompetencji społecznych.

Celem zajęć jest podniesienie świadomości uczniów na temat posiadanych przez nich predyspozycji i umiejętności oraz wyposażenie ich w umiejętność rozwoju kompetencji społecznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie. Planuje się realizację zajęć dla 14 grup (max. 10 osób w grupie) w wymiarze 15 godz./grupę w pierwszym i drugim roku szkolnym. Gmina udostępni sale na potrzeby przeprowadzenia zajęć.

Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie Partner odpowiedzialny będzie za realizację szkoleń dla nauczycieli i przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów.

Planowane efekty projektu:

  • objęcie wsparciem 560 uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych
    i edukacyjnych, uczących się w SP objętych wsparciem;
  • objęcie wsparciem 31 nauczycieli/nauczycielek zatrudnionych w SP objętych wsparciem w projekcie;
  • dostosowanie łazienek w jednej szkole do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
  • objęcie doradztwem zawodowym 140 uczniów uczęszczających do SP objętych projektem;
  • objęcie wsparciem projektowym sześciu szkół podstawowych w Gminie Żukowo;
  • podniesienie kompetencji u co najmniej 477 uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych zrealizowanych w ramach projektu;
  • podniesienie kompetencji u co najmniej 27 nauczycieli biorących udział w szkoleniach zaplanowanych do realizacji w projekcie;
  • objęcie wsparciem co najmniej 7 uczniów z krajów trzeciego świata/obcego pochodzenia/należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych, uczęszczających do SP objętych wsparciem.

Informacje o realizowanym projekcie będzie można uzyskać w Szkołach Podstawowych objętych projektem.

 

#FunduszeEuropejskie

 

Data dodania: 2025-10-08 18:16:35
Data edycji: 2025-10-08 18:24:11
Ilość wyświetleń: 22
Motto

Nie wszystko da się zrobić od razu, ale musimy robić to, co da się zrobić dzisiaj, z nadzieją na to, co może okazać się możliwe jutro

Jan Paweł II

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej