„Krąg przyjaciół liczby π / Π Number's Circle of Friends"
Linki do prac projektowych / Project results:
Ilustrowana historia ze słowami zawierającymi literki/dźwięki "pi"
Portrety liczby Pi
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/08/portraits-of-pi-portrety-liczby-pi.html
Plakaty w j. angielskim zawierające informacje liczbowe: daty, godziny, dane adresowe oraz ceny biletów.
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/04/a-poster-presenting-information.html
Pytania dotyczące ilości w formie wiersza w j. angielskim
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/06/quantity-questions-turned-into-poetry.html
Wirtualna księga ciekawostek kosmicznych klasy 6a
Prace indywidualne: plakat z informacjami o liczbie Pi, zadanie z treścią z matematyki, fizyki lub chemii, plakat pt "Świat w liczbach" z dowolnego przedmiotu
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/04/krag-przyjacio-liczby-number-circle-of.html
Opis projektu / Project description
Przyłączenie się społeczności szkolnej i lokalnej do świętowania Dnia Liczby Pi, który jest także Międzynarodowym Dniem Matematyki. Uświadomienie uczniom, że liczby wymykają się przydziałowi do określonego szkolnego przedmiotu, ponieważ posługujemy się nimi w praktycznie każdej dziedzinie.
Doskonalenie umiejętności matematycznych i językowych. Przedstawienie sylwetek sławnych osób związanych z liczbami. Obudzenie kreatywności. Zaproszenie do zabawy liczbą i słowem.
Zachęcenie do wspólnego działania (uczniowie i nauczyciele poszczególnych klas, grupy przyjaciół, rodziny).
Celebration of Pi Number Day and International Mathematics Day in a school and local community.
Showing that numbers are not bound to mathematics but are present in practically every area of life.
Learning about famous people’s lives. Enhancing creativity. Having fun with numbers and and words while mastering mathematics and linguistic skills. Creative cooperation (students, teachers, families).
Cele / Aims
Doskonalenie umiejętności matematycznych (działania, zadania z treścią). Doskonalenie umiejętności językowych (j. ojczysty i j. angielski): układanie wiersza, piosenki, zadania z treścią, informacji na plakat; elementy języków klasycznych (alfabet grecki). Umiejętność wyszukiwanie informacji w Internecie, uczciwe korzystanie z dostępnych materiałów, poszanowanie praw autorskich. Rozwijanie kreatywności: prace plastyczne, pisemne, multimedialne. Zdobywanie wiedzy o sławnych osobach. Wymiana informacji i umiejętności. Wspólne działanie i cel, praca w grupie. Promowanie interdyscyplinarności.
Honing mathematics skills (science oriented tasks). Honing linguistics skills (mother tongue and English): creating poems, songs and maths exercises and posters. Honing the skill of searching the Internet, respecting copyright. Enhancing creativity: drawings, paintings, multimedia art. Preparing biographies of famous people of numbers. Info and skills exchange. Cooperation, achieving common goals.
Linki do prac projektowych / Project results:
Wiersze w czasie Past Continuous / Poems in Past Continuous
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/06/what-was-going-on-yesterday-at-given.html
Zadanie plus przykład / example poems and the prompts:
https://on-the-outskirts.blogspot.com/2020/04/occurences-in-past-continuous.html
"Have you ever...?" - poems in Present Perfect
There are two poems written by individual students and one group poem. They were created during a creative writing workshop held during Foreign Languages Week 7-16th June 2021
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/06/creative-writing-workshop-have-you-ever.html
Zadanie plus przykład /example poems and the prompts:
https://on-the-outskirts.blogspot.com/2020/03/have-you-ever-thought-of-polar-bear_19.html
Przyimki związane z ruchem (plus przesłanie) / Prepositions of movement (with a message)
https://projekcik-spp.blogspot.com/2021/08/poetry-project.html
Opis projektu / Project description
Twórcze zadania uwzględniające ćwiczenie wybranych zasad gramatycznych (czasy, konstrukcje gramatyczne) w poetyckiej formie. Dostarczenie uczniom przykładów, na których mogą się oprzeć tworząc własne teksty. Możliwość tłumaczenia tekstów na język ojczysty – zauważenie podobieństw i różnic między językami.
Altering typical grammar exercises and setting assignments which not only give students an opportunity to practise a particular grammar structure but, by posing a general or specific subject, enable the meaning of what is being written to go beyond the structure itself towards - and into – poetry. Providing an example of a finished poem (found or written by the teacher) so that students can see how a given structure works and lean on it. Writing grammar-based poems in English with an option of translating them into their mother tongue (noticing the possible similarities and differences).
Cele / Aims
Uatrakcyjnienie ćwiczeń gramatycznych: nadanie tekstom głębszego znaczenia, wyjście poza mechaniczne ćwiczenie struktur, zabawa, kreatywność, możliwość dokonania wyboru tematów, które uczniowie uważają za ciekawe. Szukanie ukrytych znaczeń, smakowanie codzienności, zauważanie niuansów. Eksplorowanie świata poezji (forma i treść). Doskonalenie umiejętności językowych. Odkrycie przyjemności pisania / bycia autorem tekstu.
Making grammar exercises more attractive and meaningful, going past the routine and the drill, preventing students' boredom and leakage of attention. Encouraging students to write about what they care for instead of filling the gaps provided, enhancing awareness of what is around and within. Turning the mundane experience into something noticed and appreciated. Trying one's hand at writing poetry, paying attention to both content and form: Promoting both grammar accuracy and importance of experiencing poetry. Encouraging students' creativity, providing a chance of personal fulfilment.
Gaining fluency in English.
Nie wszystko da się zrobić od razu, ale musimy robić to, co da się zrobić dzisiaj, z nadzieją na to, co może okazać się możliwe jutro
83-331 Przyjaźń
ul. Szkolna 2